Sociala medier

Utvecklingen av sociala medier går snabbt och nya kanaler och tekniker dyker upp. Ljungby kommun använder sociala medier på olika sätt och är aktiva på bland annat facebook och bloggar. Kommunen har riktlinjer för hur sociala medier ska användas i verksamheten.

Facebook är ett socialt nätverk där du kan kommunciera med vänner, organisationer, företag eller kommuner. Vi använder facebook för att nå ut med nyheter samt lyssna och prata med dig som bor i Ljungby kommun.

Twitter är en tjänst för som går ut på att dela med sig av mycket korta uppdateringar.

Skicka aldrig känslig information, till exempel personuppgifter, via facebook och twitter. Vi rekommenderar vanlig e-post, telefon eller brev för sådana ärenden.

Facebook

Ljungby kommun är idag aktiv med följande sidor på facebook:

Bloggar

Instagram

Twitter

YouTube

Mobilapplikationer

Brandrisk ute

Med mobilappen Brandrisk ute från Myndigheten för samhällsskydd och beredskap kan du hålla koll på brandrisken i skog och mark.

Brandrisk ute på App Store

Brandrisk ute på Google Play

E-tjänster

Gör dina ärenden till kommunen direkt på webben med e-tjänster. 

Vissa av våra e-tjänster kräver inloggning med e-legitimation (ex. mobilt BankID). I de fall du har loggat in kan du följa ditt ärende via "Mina ärenden".

E-tjänstportalen: https://etjanst.ljungby.se

Felanmäl

Med mobilappen Munizapp kan du enkelt anmäla fel till Tekniska förvaltningen i Ljungby kommun var du än befinner dig. Munizapp på App Store

Munizapp på Google Play 

Källsortera

Med mobilappen Källsortera från SUEZ hittar du närmsta återvinningsstation och får hjälp att sortera rätt förpackning i rätt station. 

Källsortera på App Store

Källsortera på Google Play

Skolmaten

Med mobilappen Skolmaten kan du se menyn på kommunens alla skolor och förskolor. Skolmaten på App Store

Skolmaten på Google Play 

Kommentera