Nu har Ljungby ett platsvarumärke!

Syftet med ett platsvarumärke är att stärka den geografiska platsen Ljungby kommun. Vi vill få fler invånare att känna stolthet för den plats vi har ihop och väcka en längtan hos fler till livet här, med allt det har att erbjuda. Ett platsvarumärke gör det möjligt att jobba mer tillsammans med fler för att öka kännedomen om Ljungby.

I förra veckan fastställde kommunstyrelsen det nya platsvarumärket, Ljungby – en plats att berätta om.

Platsvarumärket består av en Ljungby-logotyp som speglar platsen och ett koncept som bygger på att vi är många som berättar om vårt Ljungby och att många delar sin berättelse och bild av vår plats. Det är utformat för att omfamna alla - såväl geografiskt som intressemässigt.

Arbetet som ligger till grund för det här har pågått en längre tid och många har varit involverade i processen på olika sätt. Medarbetare, invånare, företagare, föreningar och människors utanför Ljungby kommun har bidragit med input. 

Du hittar mer information och exempel på hur du kan använda platsvarumärket på webbsidan ljungby.se/platsvarumarke.

På webbsidan kan du ladda ner Ljungby-loggan och sätta igång att använda den direkt! Mer innehåll och verkliga exempel kommer efterhand. 

Har du frågor så hör av dig till platsvarumarke@ljungby.se och meddela oss gärna om du använt det på något tjusigt sätt också!

Läs mer om varför vi lanserar ett platsvarumärke och vad det är för något.

Toppbild svart.png

Kommentera