Gå till innehåll
5 driftmeddelanden

Lättläst

Efter grundskolan kan du läsa på gymnasieskolan.

Kommunen har ansvar för en gymnasieskola.
Den heter Sunnerbogymnasiet.
Om du klickar på namnet kan du
läsa om skolan.
Den texten är inte skriven på lättläst svenska.

De gymnasieskolor som kommunen inte har ansvar för
kallas friskolor.

På gymnasieskolorna
finns många olika program.
Du söker till den skola
och det program
som du vill läsa.

Du som bor långt från din skola
kan få åka buss till skolan.
Det kallas för elevresor.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
30 september 2024