Gymnasieskola
Sunnerbogymnasiet är en kommunal gymnasieskola i Ljungby. Skolan har många nationella program plus idrottsprofiler. Länk: Sunnerbogymnasiet
I Ljungby kommun finns också en fristående gymnasieskola. Det betyder att inte kommunen driver skolan. Länk: Fristående gymnasieskolor
Ansök på webben
Du som ska välja gymnasieutbildning i Ljungby kan göra ansökan på webben. Du måste också lämna en underskriven papperskopia. Ansök till gymnasieskolan
Resa
Du kan få resebidrag om du
- är under 20 år
- har mer än fyra kilometer till skolan
- studerar på heltid
Om du kan åka med buss eller taxi får du ett busskort. Om inte det går kan du ansöka om kontant resebidrag.
Inackorderingsbidrag
Om du bor i Ljungby kommun och går i gymnasieskola kan du få inackorderingsbidrag. Läs mer om inackorderingsbidrag.
Kontakt
Om du har frågor så hör av dig till oss.
Antagningskansliet
- Tel. 0372-78 40 77
- antagningskansliet@skola.ljungby.se
Kommentera